7 juli 2011

Åland!

Snart har jag haft min första semester vecka... Tänk vad fort det går när man jobbar helgen innan man har semester hua... Kom hem från Åland för några timmar sen och har redan hunnit med att tvätta 7 maskiner med skittvätt skönt att få det gjort så är man "ledig" att göra annat imorgon :o) Åland var härligt, tråkigt att solen inte riktigt ville visa sig förrens igår men det hindrade inte oss från att bada och ha det trevligt. I tisdags var vi och kollade lite på östrasidan på Åland, riktigt fint och härligt... Där skulle man kunna bo... Det skulle vara härligt med en liten sommarstuga någonstans måste jag säga... Sen blev det bastubad och spelkväll... Tänka sig att jag vann en sväng eller jag och Älsklingen! Edvin har badat och lekt med vatten och sand och haft det härligt.

Igår var vi in en sväng till Mariehamn men det var inte direkt någe att se men vi tog en promis jäms med hamnen och kollade in alla präktiga båtar, herregud vilka vrålåk det finns... Hmm men det där med båtar är inte riktigt min grejer jag skulle mest vara rädd för att vi skulle sjunka. Jag kan liksom inte slappna av det är lika med stora kryssningsfartyg DON'T LIKE! På kvällen tittade äntligen solen fram och det blev grillning och champagne grymt bastubad och lite vin till det! SOMMAR!

Nu får vi se vad resten av semestern bjuder på, jag skulle vilja åka någonstans och sova någon natt men min andre hälft var inte riktigt på det så vi får väl se helt enkelt. Ska ju åka iväg till Malta snart med och så blir det skansen med mamma.

KramsKrams

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar