25 mars 2011

84:2

Sådär tillbaka hemma efter ett besök på närakuten eftersom det inte fanns någon tid hos någon läkare på vår VC. Det tog verkligen tid upp på mottagningen massa folks om satt och hostade förskräckligt rakt ut utan att hålla för riktigt äckligt och ofräscht av vuxna människor att inte hålla för munnen. Edvin har förövrigt lärt sig att göra det så han gör det hela tiden, nästan!

Läkaren trodde först att det rörde sig om lunginflammation IGEN, för han lät verkligen rosslig i lungorna men CRP låg bara på 22 och på lunginflammation så ligger den över 200 för förra gången han hade det så hade han 310 i CRP. Vi fick iallafall penicillin i förbyggande syfte för har man haft lunginflammation förut är det vanligt att man får det igen så nu är det 10 dagar med penicillin och så fick vi mollipekt för hostan och för att vidga luftrören och det ska han få i 7 dagar så det är mycket mediciner nu vilken inte är så poppis hos Prinsen. Jag hade hoppats på att han skulle sova lite middag nu när vi kom men där misstog jag mig. Men jag tänkte nog lägga mig och blunda lite i soffan medans han tittar lite på TV:n.

Är ju jobb som gäller för mig i helgen men jag hoppas att Edvin känner sig pigg tills måndag för då blir det dagis igen, läkaren trodde det iallafall.

KramsKrams

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar