5 nov. 2010

Usch vilken natt!

Vaknade vid 23.30 av att Edvin lät jättekonstig... Det lät som om han inte fick någon luft och jag blev lite panikslagen och ringde självklart 112... Fick prata med en ambulanssjuksköterska som lyssnade på Edvin genom telefonen och gav råd på hur jag skulle göra och så och hon misstänkte falsk krupp... Samtidigt så började Edvin låta bättre och började tjata om välling då kom vi överens som att han skulle få välling och jag skulle ringa tillbaka efteråt och berätta om det hade blivit bättre och det hade det vilket kändes skönt... Snacka om vilka suveräna människor som kan lugna en så genom telefonen... Men man är väl lite van från sjukhus tiden med så man stressar inte upp alldeles för mycket. Så här står det på 1177:s hemsida om krupp http://www.1177.se/artikel.asp?CategoryID=40655 precis så var det med, skällande hosta och så... Men ingen feber som tur var och nu mår han bättre! Han somnade ganska så snabbt men de gjorde inte jag då han låg och snarkade som en tok bredvid mig... Tillslut bar jag över honom till hans säng ändå och då somnade jag med!

KramsKrams

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar