16 sep. 2010

Torsdag!

Jag känner mig hemsk, har verkligen testat det mesta vad gäller att gå i Edvin penicillinet men inget fungerar... Så imorse gjorde jag som vi försökt med tidigare men nu var jag mer bestämd och visst fick han i sig allt men han skrek och skrek och skrek... men bara 13 ggr kvar nu... Snart dax för en dos till och jag laddar som tusan. Varför ska det vara så svårt för? Ingen som känner sig manad att uppfinna suppenicillinet?

Idag verkar det vara ännu mer på bättringsväg iallafall, igår åt han en hel portion med köttfärssås och spagetti och inatt har han vaknat 2 ggr och ätit välling, antar att magen är tom nu :p Nu på morgon har han med ätit välling och lite smörgås och 4 skivor med salami... Och så fick han en kokostopp men han åt bara halva, allt han får i sig nu är bra!

Vi blir hemma imorgon med vill verkligen inte få ett bakslag denna gång så nu vilas det för fullt veckan ut och så blir det dagis igen på tisdag.

I helgen kommer Therese upp från JKPG, ska bli himlans kul och trevligt att ses igen, det var ju över 1 år se vi sågs sist :o) Så igår var jag handlade lite till middagen och lite annat som behövs när man får långväga besök.

KramsKrams
(3)

2 kommentarer:

  1. bra kämpat av dig med penicillinet, kan inte vara lätt! :) ge buskillen en kram och ha så skoj i helgen! :D kramar

    SvaraRadera
  2. hej! jag ha läst din blogg en tid. för jag har också en prematur barn född i vecka 35+2.
    jag ger min dotter pencelin via en sån där spruta som finns på apoteket. fick en sån för annars tar inte min dotter det men med den får jag i allt 3 gånger per dag. nu var det ett tag sen hon hade det men så bruka jag göra ett tips bara.
    jag har ingen blogg tyvärr ha inte hunnit med. men lycka till md pencelinet,

    SvaraRadera