11 jan. 2012

Allt i livet är inte rättvist!

Herrejävlar vilket ögoninflammation jag åkt på, mamma tror det beror på att dom på ögonmottagningen inte använda rengjorda instrument... Har aldrig i hela mitt liv vart med om liknande iallfall. Det kom natten till igår så sprang runt på 4 olika apotek för att se om dom hade en receptfri ögonsalva men den var tydligen slut hos tillverkaren och jag höll på att dö så jag åkte upp till närakuten igår kväll och fixade ett recept på en salva istället så nu hoppas jag att det ska lägga sig och bli bättre. 

Läkaren ringde nämligen igår morse och sa att de ville ge mig injektioner mot blödningen (skulle ha börjat igår men eftersom jag har fått ögoninflammationen så går det ju inte så får vänta tills tisdag nästa vecka istället.), man ska ta det 3 gånger med 1 månads mellanrum mellan varje och skulle det inte vara bättre efter tredje gången så blir det en operation... Hoppas det blir bra efter tredje, gärna efter första för det låter inte helt skönt att få en spruta rätt i ögat. Hur en eventuellt operation funkar det vet jag inte men det är med laser iallafall. 

Var hos jobbcoachen igår med vilket givande samtal det var, för första gången så spydde jag verkligen galla över det mesta och det kändes så bra när jag gick därifrån! (det märks att hon är psykolog, väldigt lätt att prata med)  Så jag tog lite tag i mitt liv och fixade en del grejer på en gång och på eftermiddagen fick jag ett bra samtal med så nu håller vi tummarna för det. 

KramsKrams
Har sett om mig själv lite!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar