9 jan. 2012

Ingen tumör!

Sådär ja, då var sjukhusbesöket avklarat och jag fick det sköna och bra beskedet att det INTE är en tumör (var riktigt nervös där ett tag att det verkligen kunde vara det) Men som sagt det är en blödning mellan näthinnan och den gula fläcken som med störst sannolikhet beror på att blodartärerna har kommit åt skiljeväggen mellan ärterna och näthinnan hur det kommer sig att dom kommit i kontakt vet man inte men nu är blödningen på väg tillbaka och imorgon förmiddag får jag besked om dom ville spruta in något läkemedel eller inte men läkaren jag träffade idag tyckte nog inte att det behövdes men hon ville diskutera med en annan läkare med så då får jag helt enkelt vänta på besked. Om man inte sprutar in läkemedel så kan läkningen ta tid (tyckte hon surade om 2 månade måste fråga när hon ringer) och när läkningen av blödningen är klar så återstår svullnaden på gulfläcken och det kan ta ytterligare månader. Så jag får helt enkelt vänta och se vad som händer och sker. 

KramsKrams

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar