28 apr. 2009

En härlig dag!

Gick hela vägen till BVC imorse det gick bra mycket snabbare än vad jag hade tänkt så jag var där tidigt, men Sköterskan var sen så vi fick vänta ett bra tag innan vi fick komma in :o) Edvin har börjat rata välling i mån för vanlig mat eller matpurer, så ibland är det rikigt svårt att få i han mat men vi kämpar på och jag tror vi lyckas riktigt bra ibland :o) Idag vägde snutten 5645 gram och mätte 62 cm lång, han fick även sina vaccinationer idag vilket inte alls var någe kul men jag tyckte att han klarade det bra iallafall även om han grät jättemycket och så blev han lugn och nöjd ett tag för att sen bli lika ledsen igen. Fick lite bra tips angående maten och så, så nu ska vill till och med börja med lite fruktpurer och youghurt som mellis, så vi kör nog såhär: Välling till frukost och så mellis vid 10 och så lunch vid 12 och mellis vid 14 och middag vid 17-18 och så välling innan sängen får se om vi håller detta :o) Nästa gång vi ska till BVC så ska vi på träffa en läkare som ska titta på han det är en vanlig rutinkontroll som man alltid gör när barn är 6 månader och det kommer han ju vara korrigerat då så :o)

Sen gick vi vidare in till stan och mötte upp systern och Ida, vi köpte go sallad som vi åt nere vid ån i solskenet, Edvin satt och tittade på hela tiden men var lite dämpad tror det berodde på vaccinationerna, men han började härja lite senare men somnade så fort jag täkte vagnen med filten. Sen följade jag med Ida på vägen till hennes mor och far och tog bussen hem därifrån tänka sig att vi snart kommer bo därborta :o) Inte långt kvar nu!

KramsKrams

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar