29 mars 2010

18-månaderkontroll o vaccination!

Om jag kände mig pigg och utvilad igår morse så är det helt och hållet motsatsen till vad jag kände när jag gick idag! Kunde verkligen inte somna igår, hatar det men så är det ibland tror jag somnade runt kvart i 12 och Edvin vaknade naturligtvis 30 min senare och vägrade somna om i sin säng så jag la han hos oss vilket gjorde det ännu värre att somna eftersom han gärna vill ligga näsa mot näsa vilket i sig är jättemysigt men inte när man försöker sova :o) Självklart var jag pigg som en mört när Älsklingens klocka ringde vid kvart i 6... Så då var det helt enkelt godmorgon! Hoppas att han inte vaknar inatt igen han som precis börjat sova hela nätter...

Sen var det en vild förmiddag där han var jättejättetrött men vägrade somna till slut somnade han faktiskt i soffan bredvid mig och inte på mig lillfisen... Sen fick jag naturligtvis väcka han så vi skulle hinna i tid till BVC! 18-månaderskontrollen klarade han finfint tänka sig att fisen klarade den så bra, det vara JA på alla frågorna, han kan stapla klossar på varandra, han kan rita, säga några ord och har en massa ljud för sig, han går perfekt, han kan peka ut några kroppsdelar, hämta saker man ber om osv... Det ända som inte är som en 18 månaders är vikt och längd men han följer sin egen kurva alldeles utmärkt tyckte vår nya BVC-sköterska tycker dock hon var lite svår att prata med så jag ska nog byta BVC ändå! Vaccinationen gick super, 2 tårar kom det ungefär och sen var det full rulle igen han är nog härdad vad det gäller sprutor och andra stick. biverkningar kan komma runt dag 5, så det kanske blir feber här igen då... dessutom kan han bli prickig (vaccinationen var mot påssjuka, mässlingen och någe mer som jag inte kommer ihåg) precis som vid vanlig mässling...

KramsKrams

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar