16 mars 2010

Solen gör gott!

Igår var det dax för väg och mät på BVC, Edvin hade lyckats skrapa ihop +540 gram och 2,5 cm på längden så numera så väger han HELA 8590 gram och är 77 lång om 10 cm har han 3 dubblat sin längd :p Ajust ja våran superduper braiga BVC-sköterska har slutat :o( jättetråkigt tycker jag då det inte alls kändes lika bra med den nya... Nästa vecka ska vi dit på 18 månaders kontroll och vaccination sen ska jag nog byta vårdcentral dels för att våra superduper sköterska har slutat och för att det kommer bli bättre när Edvin börjar dagis!

Själv har jag lyckats uppnå delmål 3, detta firade jag genom att inhandla en super handcream på The Body Shop händerna har redan blivit bra mycket bättre än för 24 timmar sen :o) Så det ska inhandlas en till att ha på jobbet hade jag tänkt fick nämligen med en lite presentcheck med erbjudandet köp 3 betala för 2 så nu ska jag bara bestämma mig för vad jag mer ska ha :p Det blir nog handcreamen, bodybutter och den tredje vet jag inte, jag måste in och kika någon dag sen :p

Idag har vi varit ute i solen i drygt 2 timmar, helt underbart tråkigt bara att det är så jobbigt och svårt att gå på vissa ställen då det varit moddigt och sen fryst på, tror jag höll på att fara på arslet 10 gånger om inte mer men jag lyckades hålla balansen så det var ju tur!

Har tänkt göra tavlor av Edvins första grejer, första lilla blöjan, nappen, mössan och de småkläderna vi köpta och så... Tror jag ska ta och göra den första tavlan ikväll om jag orkar och har lust... Visar upp här hur det blev sen :o)

KramsKrams

2 kommentarer:

  1. Vilken tur att jag läste din blogg innan jag gick ner på stan,blev påmind om att jag behövde köpa en ny handkräm.Köpte oxå på body shop,"hemp hand protector".vilken köpte du?Kramisar!

    SvaraRadera
  2. visa gärna hur tavlorna blev?! hade ju varit kul o göra nått liknande.. våra saker ligger bara i en Påse..

    SvaraRadera