22 nov. 2009

Vi lever!

Gaah vilken vecka det har varit! Det blev en lång dag på sjukan i onsdags inskrivning, narkosbedömning och blodprover men vi fick sova hemma och det är guld värt inför en operation måste jag säga, Edvin sover bättre och man själv sover nog bättre med trots att jag sov väldigt oroligt den natten, dom höll ju på att tapetsera om i vårt sovrum så vi sov på madrassen i vardagsrummet. Edvin fick en tidig operation så vi skulle vara på sjukhuset 7.30, OP tid någon gång mellan 8-10. Edvin var jättetrött och när vi äntligen vid kvart över 9 tiden fick tiden 9.50 så kändes bra att han redan var lite trött han fick lugnande men inte blev han lugn heller, han härjade runt i sin säng på väg till operationen, min lilla Prins detta gjorde det bara ännu värre han var ju så glad och då är det hårt att veta vad som väntar. Älsklingen följde med in på sövningen jag var ju med förra gången och jag tyckte det var hemskt jobbigt att se han somna in sådär. Då började väntan på omkring 3-4 timmar så gissa om man blev förvånad när dom ringde efter 2½ och så att det var klart.
Operationen hade gått jättebra och det var lindrigare än vad man först hade trott vilket känns jätteskönt vi fick också veta att vi bara behövde stanna 1 natt. Edvin vaknade upp ur narkosen för fort enligt narkosläkaren så vi fick sitta och underhålla honom på uppvaket så gått vi kunde :o) Han är go och glá hela tiden. Natten gick över förväntan trots att vi delade rum med en annan mamma och hennes lillabebis och jag och Edvin delade på en tältsäng!
I Fredags fick vi komma hem, Edvin har kateter som ska tas bort på torsdag men vi får vara hemma och vi känner oss trots allt ganska så mobila.

Jag har dessutom upptäckt att Edvins tredje tand är på väg upp, det är en av dom i övre käken :o) Så hela helgen har vi bara varit hemma och myst, vi har fixat iordning i vårt nya sovrum som blev såååååå bra trivs som bara den skulle kunna ligga därinne hela dagarna :o)

KramsKrams

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar