4 okt. 2010

Fram och tillbaka!

I fredagsmorse så hade Edvin fortfarande högfeber men han var rätt så pigg ändå... Mamma kom och hämtade mig vid 7.30 tiden och sen var det iväg söder ut... Var nere hos moster vid 14 tiden och då käkade vi lite och sen åkte vi vidare till Gekås, shopping på hög nivå... Sprang på både Morgan och Ola-Conny haha! Shoppade iallafall en hel del och undertiden så ringer Älsklingen och säger att dom blivit uppskickade till barnakuten från närakutan... Edvin andades konstigt och hade högre CRP än vad deras maskin kunde mäta! Senare på kvällen så blev dom inlagda pga lunginflammation, stackars liten som får stå ut med så mycket. På lördagen så fick Älsklingen veta att dom ville ha kvar dom en natt till... Vilket innebar att jag hann med en snabblunch med fina Anna och sen blev det till att åka hemåt för att lösa av på sjukan!

Igår fick vi allafall komma hem, värdena såg bättre ut, inte helt bra men det tar ju ett litet tag... Om 6-8 veckor ska vi på återbesök för att kolla lungorna. Läkaren som skrev ut oss tyckte att det var fantastiskt att Edvin inte har några problem med luftvägarna så som tex förkylningsastma och liknande. Just förkylningsastma är väldigt vanligt bland EPT:are (extremprematurer). Men nu går han på penicillinkur fem sen i Maj och det är fler än jag hunnit med i hela mitt 26-åriga liv... Jag hoppas dock att det kommer vara lugnt nu ett tag framöver för oss alla!

Idag är jag ledig och hemma med finaste men imorgon och på onsdag är det jobb för min del och då är Älsklingen hemma med honom... Idag ska det shoppas ny säng till Edvin med och så har jag hittat en passande byrå till den på blocket så nu väntar jag bara på att säljaren ska höra av sig och säga om den finns kvar eller inte.

KramsKrams

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar