2 sep. 2009

Grin och gnäll!

Edvin är verklinge inte nöjd över någe idag nu verkar han lite nöjd så jag skriver en snabbis här, dessutom har han varit svår med maten igen men jag får väl ge med mig där han äter när han är hungrig helt enkelt men det är inte så lätt att slippa det där äta varannan timme och si och så många millilitrar men han är ju 1 år nu så det bör vara dax att släppa på han går ju upp i vikt bra och växer som han ska så det så!
Tror iallafall att jag ska ta med mig lillen ut på en promenad och se om han blir lite piggare av det och sen ska jag göra lasange :o) längesen jag gjorde det! Annars så är matfantasin ungfär lika med 0 för tillfället vilket känns tråkigt men det är ju så när man känner att man inte hinner med! Man kanske ska göra ett matschema så att man vet vad man ska laga för mat varje dag, man kan ju faktiskt ta 1 vecka i taget!? Någon som vill tipsa om några sanbba och lätta maträtter???

KramsKrams

1 kommentar:

  1. Kyckling fajitas :) riktigt gott.. kyckling file och grönsaker.. jag steker bara filen och har i fajita krydda. hackar 3 paprikor och en stor gul lök, slänger in i ungen tills de är mjukt och fått färg.. sen blandar jag de med kyckligen.. har sallad såser, gräddfil,gurka, tomat till :D

    SvaraRadera