12 sep. 2009

Vilken natt/dag!

Igår kväll var allt frid och fröjd klockan 02.00 var inte allt lika bra, Edvin vaknade med högfeber och alldeles igentäpt och hysterisk i med nässpray och en panodilsup så att feberns skull lägga sig lita och vi få sova lite, ringde sjukvårdsrådgivningen då ens första tanke är svininfluensan så fick en tid på närakuten klockan 8 i morse vi bestämde oss för att åka med till Grönan ändå efter besöket på närakuten. På närakuten så fick jag veta att såna här små barn sällan får influensan utan att det är mer som en förkylning vilket jag egentligen visste. Hon sa dessutom att RS-viruset är värre än svininfluensan så jag känner mig faktiskt trygg nu.

Ska försöka undvika stora köpcentran och sån under RS-perioden sen det räcker med att lillskrutten kommer få det massvis med gånger under sin dagisgång vill att han ska få växa på sig ännu lite till innan han åker på det.

BTW, Grönan ja, jättemycket folk jättemycket allt, åkte Insane kul åkte den en gång efter en kötid på kanske 20 min efter det så var säkert kötiden det dubbla och det hade inte vart värt att vänta så länge för det lilla. Åkte Jetline 2 ggr Sofie hängde till och med med en gång :o) och så åkte jag frittfall och gick i lustighuset... Edvin fick hoppa veteranbilarna och mysdag i vagnen istället han har varit feberfri hela dagen så det känns skönt han har lite snuva men inget mer så det är bra.

KramsKrams

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar