9 jan. 2010

Lördagkväll!

Idag har vi hunnit med rätt så mycket grejer, vi har gått upp och ätit frikost tillsammans vi har varit iväg och handlat och ätit lunch tillsammans eller Edvin åt och jag Älsklingen satt med honom :o) Han har dessutom ätit gröt för en gångs skull inte så mycket men runt 10 barnskedar det ser jag som ett steg framåt iallafall. Medans Edvin sov middag så städade jag undan julen och strök nya gardiner som jag satte upp nu är det bara kartongerna som ska ner i källaren men det får nog bli imorgon. Vi har lekt en massa i Edvins rum, nu går han mest hela tiden eller han sätter sig ner när han håller på att tappa balansen men är upp på fötter fort som bara den ändå. Nu har vi även hunnit med middagen!

Jag hoppas att mitt proppa i Edvin mat går vägen antar att det inte kommer funka från första stund men vi är en bit på väg tycker jag, idag återstår 1 mellis och så kvällsvällingen!

Det här har han ätit!
- En flaska välling till frukost
- Gröt med lite fruktpure till mellis (kanske runt 7 skedar någe sånt) +välling för att stå sig ännu mer allt han får i sig under dag tid är väl bra om man vill få bort nattmålet?
- Spagetti med köttfärsås till lunch, samt lite pyttipanna som han pillade i själv när jag matade med det andra.
- Gröt till mellis denna gång lyckades bättre än förra :o)
-Välling typ 1 timme efter gröten
-Middag 1 timme efter vällingen och här fick han i sig en massa potatis o kött som vi åt.

Så får vi se hur mycket mer han slukar innan det är dax för natten.

Har även märkt att Edvin gärna kryper in på sitt rum och leker själv med sina saker vilket är kul och skönt ibland med :o)

KramsKrams

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar